Kuriam „Gyvos Matematikos” pamokėles

Картинки по запросу bÅ«reliai tėvams ir mokytojamsOrganizuojam „kūrybinį būrelį”, siekiantį  susieti   mokyklos matematikos programą su  jausminiu pasauliu. Matematika – mokslas apie magiją, bei nematomus (minčių ir jausmų) pasaulius…

Kiekvienas reiškinys turi matomą ir nematomą puses. Matoma yra tai, į ką kreipiam daugiausia dėmesio, bet sudaro tik mažą dalį to, kas nematoma. Kiekvienas skaičius – tik vienmatė projekcija kažkokio didesnio reiškinio – pvz., daugiamatės figūros briauna. Lygiai taip ir kiekvienas žmogus yra tik „mažamatė projekcija” kažkokios didesnės „svajonės”. Matematika mokina pamatyt nematomas puses, įsivaizduot naujas dimensijas, kas dedasi žmogaus širdyje, iš kur atsiranda vaikai (arba kitos bendravimo pasekmės), ir kodėl jie būtent tokie…

Pradiniai „atspirties taškai”:

Pirma. Kiekvienas skaičius – kaip ir kiekvienas gyvenimo reiškinys – turi dvi puses :”matomą” ir „nematomą” (kurias toliau galima dalinti į „begalinę” ir „baigtinę” arba „absoliučią” ir „santykinę”, ir t.t.).
Matoma pusė – tai „realūs” skaičiai, susipažinimas su kuriais puikiai atliekamas tokių metodikų, kaip Numicon ir Метод Жохова.
Tačiau mus pirmiausiai domina „nematoma” (menamoji) pusė, nes būtent jos ignoravimas ir paverčia žmones į „beširdes mašinas„. Nematoma dalis – tai skaičiaus (ar reiškinio) Širdis, apsprendžianti jo „savijautą” ir ateitį.  Tokiu būdu pabrėžiam, kad viskas gyva (net ir skaičiai), viskas turi Širdį, ir su visku reikia susidraugauti.

Antra. Visko esmė yra Priešybių Vienybėje – t.y. matomo ir nematomo („manęs ir kitų”, „gėrio ir blogio”, ir t.t.) apjungime. Dvi priešybės jungiasi taip, kaip iš anksto „užkoduota” jų nematomose Širdyse. Tai labai gražiai modeliuojama dvimačiais daugiakampiais ir daugiamačiais politopais, skaitant, kad matoma tik viena kraštinė (modeliuojanti kažkokius „fizinius santykius”), o visos kitos (nematomos) modeliuoja ateities rezultatus: Daugialypė Aritmetika


Trečia. Visa tai gražiai susišaukia su „gyvąja trigonometrija„, skaitančia, kad kiekviena figūra yra kažkokių Priešybių Vienybė, iš ko  išplaukia sakralinė geometrija ir mokymai apie harmoningus ir neharmoningus santykius


Ketvirta. Tai taipogi susiję su Jausmų Atlasu, iš kurio išplaukia daug įdomybių  „tiksliose” disciplinose. Tarp kitko, kiekviena Jausmų Atlaso spalva atitinka kažkokį mąstymo „matmeniškumą”

Penkta. Su laiku paaiškinsim, kad „Nematoma Paslaptis” aprašoma menamąja kompleksinių skaičių dalimi, kuri pati yra daugiamatė – taip pereinam prie kvaternionų ir oktanionų, o paskui ir prie Maksvelo lygčių, kurios tampa „tikros”, tik kai prisimenam, kad viskas turi „paslaptingą širdį”. Be to, skaičius „i” pats kaip „stebuklinga lazdelė”, paverčianti iš matomo į nematomą ir atvirkščiai

Программа по Математике

Pamokėlės su rutuliukais
Trigonometrija mokyklai
Paskalio Trikampis mokyklai


Galiausiai, visa tai apjungsime su mokslu apie Pasaulio Sandarą:

Nauja Pasaulėžiūra
Kuriam Filmukus
Materija Gyva?


Tai tik pradinės tezės, kurias plėtosim tokiu būdu, kad matematika taptų kuo įdomesnė vaikams.  Visa tai stengsimės apjungt su mokyklinių vadovėlių medžiaga, siekiant, kad vaikai priimtų abstrakčias formules ne tik „logiškai”, bet ir „jausmiškai” (žr. Apie Mąstymo Prigimtį)

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *