Įvadas į pamokėles su rutuliukais

Картинки по запросу magnetic sticks and ballsPamokėlių tikslas – padėti vaikams susipažint su tiksliųjų mokslų „paslaptimis”, naudojant „rutuliukų taktilinę motoriką”.

Tikslieji mokslai tradiciškai dirba tik su materialiu pasauliu (nes tik čia galima “pakankamai tiksliai” kažką išmatuoti). Tačiau nesupratus dvasinio ir minčių pasaulių, nesuprasim ir materialaus …

Dažnai su vaikais bendraujam perdėm primityviai, siekdami  viską  išaiškint “iki galo”. Tačiau gyvenime toli gražu ne visad tai įmanoma, nes mintys būna “daugialypės

Pamokėlių eiga: iš rutuliukų klijuojam įvairias figūras, kurių pagrindu supažindinam su įvairiom (mokslinėm) koncepcijom ir reiškiniais. Rutuliukai gali būt „neomagnetiniai„, magnetinio konstruktoriaus, zometool, plastikiniai (iš jyske, lipinam dvipuse lipnia juosta), arba plastilininiai (iš anksto pasidarom daug vienodo dydžio rutuliukų). Kiekvienas tipas turi savo pliusus ir minusus, t.y. vienas kitą papildo,  bet ne pakeičia.

Aplinka: Pravartu ant sienų turėt iškabintus „mokslinius-psichologinius” plakatus (atsiranda vis naujų), į kuriuos referuojam, kai surinktos figūros atitinka kažką svarbaus iš mokslinio (materialaus) ar jausminio pasaulių

Pagrindinė asociacija: kiekvienas rutuliukas – tai mintis, o kiekviena jungtis tarp rutuliukų – jausmas (arba atvirkščiai). Kuo daugiau jungčių (jausmų) sueina į vieną rutuliuką, tuo mintis “turtingesnė ir švelnesnė”.

“Loginės” mintys (sudarančios tiesines grandinėles) grubios ir kategoriškos, o “erdvinės” – švelnios ir gražios.

Apie mąstymo prigimtį
Mąstymo vizualizavimas
Mąstymo dinamikos analizė

Galima ir atvirkščiai: rutuliukai atitinka jausmus, o jungtys mintis. Kiekviena mintis generuoja tik du jausmus, o jausmas – kiek nori minčių. Kuo daugiau minčių, tuo jausmas švelnesnis…

Gali būt, kad vyrams daugiau imponuoja pirmas varijantas (rutuliukai = mintys), moterims antras (rutuliukai = jausmai)


Pamokėlės su Rutuliukais